Tuesday, July 20, 2010

ITU BABI

Hehehe berjumpe lagi kite yek..ingatkan dah tak leh wat posting..hehehe bnyk prob daa internet MALAYSIA ni..besa la..kali ni nak share pic babi lak..nape babi??? ala babi pown binatang gak..cuma HARAM di makan dan di sentuh oleh orang islam..so apa salahnye kita berkenalan sikit kat cik bab ni..hehehe,babi yang ni bkn babi kat semenanjung yek..ni baek pnye babi,babi sabah daa..ala kat sabah babi ni besa je di temui kat halaman umah,tak percaye?jom kenal ngan cik bab ekor kontot ni..amekkkk

Rumput menghijau..babi ada di situ..tenang..

Ade yang tengah menyusu..sekor lg tgh rilek..


Tak tahan asyik di perhatikan,akhirnye mereka pown blahhh
malu siuttt!

Anak-anak cik bab..pakai stokin puteh gitu..

Akhir kata jangan suka mengata atau memanggil orang ngan perkataan 
BABI!
tak baik la kan..macam kita menghina ciptaan Tuhan pula..sekian saja cerita ITU BABI utk kali ni..
taun depan kita masuk thailand cari mengkarung lak..hehehe

18 comments:

::cdot the dot:: said...

kenapa bahabi bole lepak2 dpn umah org tuh??

bahabi sungguh bahabi itu!!

sham2u said...

ntah la cdot..dh tu laman tuan beliau,biau la beliau lepak kat situ..hahahaha

Kay Huliana said...

kat mana ni? Masyaallah!!!!

Lagenda said...

klu anak2 mak, x leh sebut menatang nih. Kan ku cili2kan mulutnya. Takat ni mmg alhamdulillah anak2 mak x de la nak panggil atau maki2 dgn perkataan yg x elok. Klu depa nak citer apa2 berkenaan menatang ni, depa kena sebut cik BAB..heee..kami sekeluarga phm le apa yg anak tu maksudkan

sham2u said...

tapi ade gak yg panggil 'kerbau pendek' huhuhuhu

Camellia said...

ngee! mereka lepak depan laman umah???? isk~ umah sape la tue... senang lenang je nengok.

PiNk ButTeRfLy said...

taknak la mengkarung, nak tengok cipan@tapir. sile tangkap gambar ye? hehe..

d_tieah said...

Eeeuuwwwwwwwwww..
Sengal tul tgk binatang tu..
Ni spesies babi hutan kn?
Sbb dia hitam..
Salu jumpa yg lori bwk warne pink2..
Ish..

sham2u said...

xnk mengkarung?ala cipan ssh la nk cr..lgpn ngeri tgk muncung cipan tu..hehehehe..owh..ni bkn babi hutan aaa ni babi kampung..yg wane pink tu babi bandar..hahahaha

relevan said...

Babi boleh makan apa...jika babi tak boleh makan macamana babi mau hidup..kan kan?..

♥xaturen♥ said...

Babi hutan pun boleh..?

sham2u said...

babi yg ni besanye makan kelapa,ubi kayu dan jga dedak..tapi selalunye tuan dia bagi makan ubi kayu kadang jga umbut pisang..nasi smua dia makan la..kalau babi bandar tu xtau la pula..makan baja kot..hehehe, babi jenis ni juga amat la jinak dan lupa pula ambil pic budak2 naik belakang babi ni!kira tunggang babi la..next time la yek..

Encik Psychopath said...

nama blog aku babi. kire menghargai ciptaanNye rite ?

sham2u said...

Encik Psychopath said...

nama blog aku babi. kire menghargai ciptaanNye rite ?


sham2u: ye ke?hehehehe

dunspeak♥ said...

hahaha tenang je babi sekalian lepak2 di citu yeaa

noor afzan said...

kat sabah, babi dengan anjing memang senang sahaja nak jumpa depan umah orang.
tak kiralah orang tu bangsa apa.
Islam atau tak.
Sebab anjing tu kadang2 mereka bela untuk melindungi rumah.

cybernetic88 said...

itu babi. haha. sng lenang die berehat ek.hahha. bapk geli. lol

ijoks2009 said...

Pembetulan.
Setahu saya cik "Baby" nicuma HARAM di makan tapi x berdosa jika menyentuhnya walaupun dgn sengaja.
cuma x digalakkan menyentuh najis.